Een bijzonder aandachtsveld voor managers is het vinden van de balans tussen het managen van processen en het managen van de professionals. Waar werkafspraken in processen ogenschijnlijk een ruimtebeperkend karakter in zich dragen, vraagt management van professionals om het geven van ruimte. Dit kan een spanningsveld veroorzaken waarbij juiste richting en visie noodzakelijk zijn.


In deze module leert u vanuit welke vertrekpunten management van processen dan wel professie vormgegeven kan worden en welke van deze uitgangspunten mogelijk conflicterend zijn en daarmee om een goede balans vragen. 

Leerdoelen

  • inzicht ontwikkelen in het spanningsveld tussen procesmatige en professionele aansturing.

Onderwerpen

  • typering professionele organisatie
  • aansturingsmodellen
  • facetten van procesmanagement
  • raakvlakken
  • overlap en spanningsveld met processturing

Workshop

  • bewustwordingsmodule

Doelgroep

  • algemeen managers
  • afdelingsmanagers
  • stafmanagers
  • kwaliteitsmanagers
  • procesanalisten
  • procesmanagers

Duur 4-8 uur

Interesse? Training aanvragen

Trainers 5 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 28 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 28 modules, verdeeld over 28 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact