Lean management is een benadering voor het slank en slim inrichten van werkprocessen zonder verspilling. Lean Consumption is een bijzondere techniek binnen Lean management, bij deze techniek gaat het om het in kaart brengen van de interactie tussen de klant en de organisatie. Door het werkproces van de klant af te zetten tegen het proces van de organisatie wordt zichtbaar gemaakt waar in de ogen van de klant sprake is van toegevoegde waarde en verspilling.


In deze module leert u hoe deze techniek werkt en toegepast kan worden binnen uw organisatie. 

Leerdoelen

  • serviceverlening in kaart brengen en deze analyseren met behulp van Lean Consumptiontechnieken

Onderwerpen

  • klantconsumptie versus bedrijfsproductie
  • Lean Consumption vastleggingstechniek
  • Value Stream creatie
  • analyse verspilling vanuit klantperspectief
  • herontwerp klantconsumptie

Workshop

  • Value Stream Map maken van klant- en bedrijfsproces

Doelgroep

  • frontofficemedewerkers
  • hoofden en medewerkers klantcontactcentrum
  • algemeen managers
  • afdelingsmanagers
  • stafmanagers
  • kwaliteitsmanagers
  • procesanalisten
  • procesmanagers

Duur 2-4 uur

Interesse? Training aanvragen

Trainers 4 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 33 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 33 modules, verdeeld over 8 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact