Lean management is een benadering voor het slank en slim inrichten van werkprocessen zonder verspilling. Lean Consumption is een bijzondere techniek binnen Lean management, bij deze techniek gaat het om het in kaart brengen van de interactie tussen de klant en de organisatie. Door het werkproces van de klant af te zetten tegen het proces van de organisatie wordt zichtbaar gemaakt waar in de ogen van de klant sprake is van toegevoegde waarde en verspilling.
In deze module leert u hoe deze techniek werkt en toegepast kan worden binnen uw organisatie.
Leerdoelen
- serviceverlening in kaart brengen en deze analyseren met behulp van Lean Consumptiontechnieken
Onderwerpen
- klantconsumptie versus bedrijfsproductie
- Lean Consumption vastleggingstechniek
- Value Stream creatie
- analyse verspilling vanuit klantperspectief
- herontwerp klantconsumptie
Workshop
- Value Stream Map maken van klant- en bedrijfsproces
Doelgroep
- frontofficemedewerkers
- hoofden en medewerkers klantcontactcentrum
- algemeen managers
- afdelingsmanagers
- stafmanagers
- kwaliteitsmanagers
- procesanalisten
- procesmanagers