Daar waar doorlichting en verbetering in bepaalde mate nog altijd uitgaat van de bestaande organisatie gaat het bij het stimuleren van innoveren en creativiteit om het loslaten van het bestaande en het vinden van het nieuwe onbekende. Dit onderwerp is niet alleen vanuit de systeemkunde te benaderen, maar moet juist ook worden gezien vanuit de organisatiepsychologie. We praten dan over synergie, chaos en zelfordening.


Met deze module krijgt u meer inzicht in de wijze waarop dergelijke processen zich manifesteren in uw organisatie en hoe u daar invloed op kunt uitoefenen.

Leerdoelen

  • inzicht verkrijgen in zelfordeningsmechanismen
  • het herkennen van verstarringen in organisatiecultuur
  • kennis maken met mogelijke interventies op deze verstarringen

Onderwerpen

  • domme en intelligente organisaties
  • chaos en zelfordening
  • verstarring en het ontdekken daarvan
  • interventies op verstarring
  • de adaptieve organisatie

Workshop

  • zelfreflectieoefening

Doelgroep

  • algemeen managers
  • afdelingsmanagers
  • hoofden bedrijfsvoering
  • stafmanagers
  • procesmanagers

Duur 4 uur   

Interesse? Training aanvragen

Trainers 4 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 33 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 33 modules, verdeeld over 8 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact