Horizontaal organiseren is een term waarmee procesmanagement wordt belicht als alternatief voor verticaal organiseren. Dit laatste is vooral gestoeld op begrippen als hiërarchie, functiespecialisatie, macht en positie.


Bij horizontaal organiseren gaat het over vier belangrijke voorwaarden om procesgericht te kunnen werken: horizontaal denken, construeren, besturen en samenwerken. Kennis van deze voorwaarden geeft managers en adviseurs inzicht in de relevante interventiemogelijkheden om procesgericht werken te laten functioneren en kwaliteitsverbetering of doorlooptijdverkorting werkelijk te kunnen realiseren.

Leerdoelen

  • begripsverruiming met betrekking tot de interventieperspectieven voor verbetering van procesprestaties.

Onderwerpen

  • verticaal denken en de risico’s van verticaal denken
  • horizontaal denken
  • horizontaal construeren
  • horizontaal besturen
  • horizontaal samenwerken

Workshop

  • bewustwordingsmodule met korte zelfevaluatie

Doelgroep

  • algemeen managers
  • afdelingsmanagers
  • stafmanagers
  • verandermanagers
  • intern adviseurs
  • procesmanagers

Duur 2 uur

Interesse? Training aanvragen

Trainers 5 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 28 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 28 modules, verdeeld over 28 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact