Naast het ontwikkelen van primaire processen is ontwikkeling van secundaire processen van belang. Een gestructureerde organisatieontwikkeling van ondersteunende en facilitaire processen stelt de organisatie in staat het primaire proces goed te ondersteunen. Een belangrijk concept daarbij is het Facility Excellence Model dat een kader biedt voor het analyseren en ontwikkelen van facilitaire afdelingen.


In deze module wordt ingegaan op de achtergronden van Facility Excellence en de organisatieaandachtsgebieden die daarbij relevant zijn.

Leerdoelen

  • inzicht krijgen in ontwikkelcomponenten voor bedrijfsvoering van ondersteunende processen
  • zelfevaluatie kunnen uitvoeren

Onderwerpen

  • ontwikkelingsfasen bij facilitaire organisaties
  • aandachtsgebieden bij ontwikkeling van facilitaire organisatie
  • zelfevaluatiemethode en -kader

Workshop

  • zelfevaluatie ontwikkeling huidige bedrijfsvoering

Doelgroep

  • procesmanagers
  • facilitymanagers
  • medewerkers facilitaire organisatie

Duur 4-8 uur

Interesse? Training aanvragen

Trainers 4 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 28 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 28 modules, verdeeld over 28 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact