Een bijzondere vorm van procesverbetering is de klantreisanalyse. Met het in beeld brengen van de totale klantreis wordt inzichtelijk gemaakt waar zich mogelijkheden in de werkwijze van de organisatie voordoen om de klantbeleving te verbeteren. Deze techniek biedt inzicht voor alle medewerkers van een organisatie die direct contact hebben met de klant.


In deze module leert u hoe de klantreis in beeld brengt en de consequenties voor de werkwijze van de organisatie inzichtelijk maakt.

Leerdoelen

  • De beleving van de klant effectief inzetten voor procesverbetering
  • Doorvertaling maken van klantwensen naar operationele processen
  • Maken van customer journey maps

Onderwerpen

  • Ervaringsfasen in de totale klantreis
  • Klantactiviteiten en 'critical touchpoints / moments of truth' 
  • Tastbaar bewijs
  • Klantemotie

Workshop

  • Praktijkoefening ' Maken van een customer journey map'

Doelgroep

  • Proces analisten
  • Adviseurs procesmanagement
  • Projectleiders procesherontwerp
  • Continu verbetercoaches
  • Adviseurs Marketing & Communicatie

Tijdsduur:  3 varianten, resp. 4, 8 of 16 uur

  • Kennismaking met klantreisanalyse (4 uur)
  • Aan de slag met customer journey mapping (8 uur)
  • Klantreisanalyse en jouw proces (2 x 8 uur met tussentijdse leeropdracht) 

Interesse? Training aanvragen

Trainers 4 experts

Opleidingen 28 unieke modules

Arrangementen combineren van modules

Waarom wij? in 5 antwoorden

  • Wat leer ik bij jullie?

    Wat procesmanagement is. Hoe je het toepast. Voor iedere fase van procesvolwassenheid. Zodat je zelf doorlooptijden kan verkorten, kwaliteit kan verbeteren en verspilling kan voorkomen. Weet hoe je brown papers kan maken met groepen. Procesanalyses doen. Verbeterprogramma's opzetten. En nog veel meer. Er liggen 33 modules klaar

  • Waarom jullie als trainingspartner?

    Je krijgt een ervaren consultant voor de klas. Die zelf dagelijks procesherontwerpprojecten doet bij klanten. Dus precies weet waar hij over praat. En praktijkvoorbeelden meeneemt. En dat vertaald in een krachtig leerconcept. Geen droge theorie dus maar doorleefde praktijk.

  • Welk leerconcept zit erachter?

    De leerlijnen van Kolb. Drie leerlijnen: Leren door kennis, doen en reflecteren. Iedere module heeft kennisoverdracht, een do- opdracht én een reflectie daarop. Zo blijft kennis hangen.

  • Waarom In-company?

    Toepassing naar praktijk staat centraal. Dat gaat veel beter binnen de context van de eigen organisatie. Zo kunnen we meteen doorpakken. Hoe werkt het hier? Hoe krijg je het voor elkaar?

  • Hoe werkt het ?

    We bieden 33 modules, verdeeld over 8 categorieën. Deze zijn te combineren tot een organisatie-unieke opleiding. Zo krijgt u precies wat u nodig heeft.

    Vertel ons uw opleidingsuitdaging, dan kijken we samen wat we kunnen bieden 

Volgende stap Contact